+48 500 012 201 od 9:00 do 21:00 Schowek -

Najczęściej zadawane pytania

FAQ

PRZED ZAKUPEM

opis oferty - na co powinienem zwrócić uwagę?

Opisy naszych ofert zawierają najważniejsze informacje dotyczące infrastruktury hoteli, ich położenia, typów pokoi, opcji wyżywienia, a także dostępnych atrakcji - zarówno tych, które obejmuje cena jak i dodatkowo płatnych.

Często także w opisie znajdziesz dane na temat lokalnych podatków i opłat.

W przypadku wycieczek objazdowych - opis obejmuje zwykle ramowy plan podróży a także informacje dotyczące obligatoryjnych i fakultatywnych opłat na miejscu (np. bilety wstępu, lokalni przewodnicy, bilety komunikacji miejskiej itp.).

Pamiętaj, aby dokładnie zapoznać się z opisem wybranej oferty - to zdecydowanie ułatwi wybór idealnej dla Ciebie oferty.

jak uzyskać dodatkowe informacje dotyczące oferty?

Zadzwoń do nas! Nasi Doradcy mają ogromną wiedzę na temat naszych ofert, z przyjemnością odpowiedzą na Twoje pytania. Tel. +48 500 012 201

kiedy najlepiej zarezerwować wakacje?

Najlepszym czasem na rezerwacje wakacji jest początek sprzedaży oferty. Wtedy dostępność oferty a także wybór hoteli jest największy, a ceny obejmują bardzo atrakcyjne rabaty z tytułu wczesnej rezerwacji.

Dodatkowo niektórzy Organizatorzy proponują promocyjne zaliczki (często od 5% lub 10%) oraz dodatkowe bonusy, m.in. Gwarancję Niezmiennej Ceny czy promocyjne stawki za ubezpieczenia.

co oznaczają skróty przy opcjach wyżywienia?
  • AI (All Inclusive) - wszystko w cenie - pakiet obejmujący śniadania, obiady, kolacje, przekąski i napoje bezalkoholowe oraz lokalne alkohole
  • FB (Full Board) - pełne wyżywienie: śniadania, obiady oraz kolacje (bez przekąsek i napojów)
  • HB (Half Board) - śniadania i obiadokolacje
  • BB - Bed and Breakfast - nocleg ze śniadaniami
  • OV (OB) - bez posiłków
co to jest oferta 7+7?

Oferta 7+7 to nic innego jak oferta zwiedzania i wypoczynku w jednym. Pierwsza część pobytu to zwiedzanie według programu, a druga to tradycyjny pobyt w hotelu. Hotel na część pobytową można wybrać sobie dowolny z oferty organizatora. Tu można zapoznać się z takimi ofertami: https://sunwaytravel.pl/wakacje/zwiedzanie-i-wypoczynek/

czym jest TFG i TFP?

TFG - to Turystyczny Fundusz Gwarancyjny tzw. II filar zabezpieczenia finansowego organizatorów turystyki utworzony w celu zapewnienia środków na pokrycie kosztów powrotu do kraju oraz zwrotu wpłat za niezrealizowane i przerwane imprezy turystyczne dla klientów biur podróży które utracą płynność finansową i ogłoszą niewypłacalność. Składka na TFG to ustawowa opłata doliczana każdemu podróżnemu uzależniona od rodzaju wyjazdu w wysokości od 2 do 15 zł / os.

TFP - to Turystyczny Fundusz Pomocowy - powołany dla zapewnienia stabilności rynku turystycznego na mocy tzw. ustawy covidowej jako kolejny filar zabezpieczeń które np. w razie zamknięcia granic i uniemożliwienia wyjazdów stanowi dodatkową gwarancję zwrotu pieniędzy przez biuro podróży.

kiedy rozpoczyna się i kończy doba hotelowa?

Doby hotelowe zwykle rozpoczynają się pomiędzy godz. 14:00 a 16:00 w dniu przylotu / przyjazdu, a kończą między 10-12:00 w dniu wylotu/wyjazdu. Jeśli nasz wylot jest w późniejszych godzinach dobę hotelową można wydłużyć za opłatą indywidualnie w recepcji hotelu. Możliwość taka zwykle zależna jest to od obłożenia hotelu.

jakie dokumenty potrzebuję do wyjazdu?

W przypadku wyjazdu do krajów Unii Europejskiej wystarczy dowód osobisty. Wybierając kraje poza UE konieczne jest posiadanie paszportu. Jeśli ważność dokumentu to nie mniej niż 6 miesięcy od daty powrotu to nie masz się o co martwić. W innych przypadkach zapytaj o obowiązujące przepisy. Szczegółowych informacji m.in. na temat ważności paszportu udzielą Ci nasi Doradcy.

Co ważne - dokument tożsamości musza posiadać także dzieci (legitymacja szkolna, akt urodzenia nie są dokumentem tożsamości).

Pamiętaj, jeśli podróżujesz na podstawie dokumentu tożsamości wydanego przez inne Państwo niż Polska musisz sprawdzić obowiązujące przepisy wjazdowe.

czy przed wyjazdem na wakacje muszę się zaszczepić?

Na to pytanie najłatwiej odpowiedzieć - to zależy gdzie jedziesz. Większość bliskich kierunków nie wymaga szczepień, jednak przy podróży w egzotyczne zakątki świata warto te informacje sprawdzić z większym wyprzedzeniem. Niektóre szczepienia należy wykonać w kilku dawkach rozłożonych w czasie, nie zrobisz tego przed wyjazdem last minute.

Informacje o wymaganych szczepieniach znajdziesz np. tutaj: https://www.gov.pl/web/gis/zalecane-szczepienia-dla-podrozujacych

gdzie sprawdzić, czy kraj do którego się wybieram wymaga posiadania wizy?

Najbardziej aktualne informacje znajdziesz na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych w sekcji Informacje dla Podróżujących: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych

Możesz także zapytać o to naszych Doradców.

jakie opłaty na miejscu będę musiał ponieść?

Niektóre kraje pobierają na miejscu dodatkowe opłaty, m.in. podatek turystyczny (np. w Tunezji czy w Grecji), taksę klimatyczną czy opłata za wizę (np. w Egipcie). Informacje na ten temat znajdziesz w opisie wybranej oferty.

REZERWACJA WAKACJI

jak wygląda zakup wycieczki?

Rezerwacja wakacji w Sun Way Travel to jedynie 4 proste kroki:

  1. Wybór oferty idealnie dopasowanej do siebie - nie wiesz co wybrać - nie ma problemu, nasz doświadczony zespół Doradców z przyjemnością Ci pomoże! Zadzwoń lub napisz a przygotujemy ofertę: mail: rezerwacje@sunwaytravel.pl tel. +48 500 012 201
  2. Wypełnienie formularza rezerwacji i podanie danych zgłaszającego oraz osób wyjeżdżających - zgodnych z dokumentami tożsamości, na podstawie których będziesz podróżować
  3. Potwierdzenie warunków rezerwacji i dokonanie płatności
  4. Odliczanie dni do wakacji!

Szczegółową instrukcję jak rezerwować znajdziesz TUTAJ: https://sunwaytravel.pl/pJak-rezerwowac

jak zapłacić za wakacje?

Możliwości jest wiele - dokonując rezerwacji online możesz wybrać:

  • Przelew tradycyjny na numer konta Sun Way Travel lub Organizatora
  • Link do szybkich płatności (przelewy24 umożliwia płatność przelewem natychmiastowym, kartą lub BLIKIEM)
  • Płatność kartą w naszym Oddziale stacjonarnym
  • Płatność gotówką w Oddziale stacjonarnym

Pamiętaj, że przy rezerwacji oferty last minute bardzo ważne jest, aby płatności dokonać jak najszybciej - wtedy rekomendujemy płatność za pomocą linku do szybkich przelewów.

czy muszę zapłacić całą kwotę za wakacje od razu?

To zależy od wybranej przez Ciebie oferty. Jeśli rezerwujesz wyjazd last minute a do wylotu / wyjazdu pozostało mniej niż 30 dni, wtedy musisz zapłacić całą cenę wakacji.

Jeżeli natomiast kupujesz wakacje z większym wyprzedzeniem, wtedy wymagana jest wpłata zaliczki.

Jeśli dokonujesz rezerwacji online, kwota zaliczki pojawi się w podsumowaniu rezerwacji z linkiem do płatności.

O szczegóły możesz dopytać naszych Doradców.

gdzie znajdę informację kto jest Organizatorem moich wakacji?

Informacje o Organizatorze wyjazdu prezentujemy przy każdej ofercie. Znajduje się ona w szczegółach oferty pod oknem wyboru rodzaju pokoju. Nasi Doradcy również udzielą Ci informacji dotyczących organizatora wczasów, a dane Touroperatora będą również znajdowały się na formularzu umowy zgłoszenia.

Pamiętaj - nie pobieramy żadnych opłat za rezerwacje wakacji w naszym biurze - cena u nas będzie taka sama jak u Organizatora. Za naszym pośrednictwem korzystasz też ze wszystkich promocji i zniżek oferowanych przez Organizatora.

czy cena wycieczki może ulec zmianie?

Zgodnie z Ustawą o Usługach Turystycznych (art. 17) oraz warunkami uczestnictwa, cena imprezy turystycznej może ulec zmianie w przypadku wzrostu kosztów transportu, wzrostu opłat urzędowych, podatków lub opłat należnych za takie usługi jak lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych lub wzrost kursów walut.

W praktyce podwyżki cen są bardzo sporadyczne.

dlaczego mam inną cenę wakacji niż na stronie internetowej?

Ceny wyjazdów podawane na naszej stronie są aktualizowane automatycznie przez system informatyczny zgodnie z danymi dostarczanymi przez Organizatorów wycieczek. Robimy wszystko, aby prezentować najbardziej aktualne ceny, jednak zdarzają się sytuacje, że cena lub dostępność oferty zdążyła się zaktualizować. Jest to od nas zupełnie niezależne. Jeśli się tak zdarzy - niezwłocznie przekażemy Ci o tym informację i sam zdecydujesz czy mamy dokonać dla Ciebie rezerwacji.

Ceny zmieniają się z różnych powodów. Zmiany oferty przez organizatora, zmiany cen przewoźnika czy hotelu. Ceny mogą np. rosnąć wraz z malejącą dostępnością miejsc w samolotach lub większym obłożeniem w hotelu. Ceny mogą również być obniżane (last minute) na krótko przed datą wylotu.

Pamiętaj, że tylko cena wskazana w umowie lub potwierdzeniu rezerwacji jest wiążąca.

Podczas rezerwacji online, jeśli jest możliwe jej bezobsługowe przeprowadzenie, cena jest weryfikowana w czasie rzeczywistym.

chcę zarezerwować więcej niż jeden pokój jak to zrobić?

Nasza strona w tej chwili umożliwia rezerwację jednego pokoju. Jeśli potrzebujesz więcej miejsc najlepiej skontaktuj się z naszym Doradcą pod nr tel. +48 500 012 201 lub przez mail rezerwacje@sunwaytravel.pl.

Doradca sprawdzi dostępność miejsc w hotelu i w samolocie i przeprowadzi Cię przez cały proces rezerwacji.

Jeśli rezerwujesz poza godzinami pracy naszego biura, możesz spróbować założyć na naszej stronie dwie rezerwacje. Jeśli obie rezerwacje umożliwiają płatność online oznacza to, że zostały zarezerwowane opcjonalnie i są dostępne. Należy jak najprędzej dokonać płatności, żeby zachować obie rezerwacje.

chcę zgłosić prośby do mojej rezerwacji jak to zrobić?

Do niemal każdej rezerwacji możemy na Twoje zgłoszenie dopisać niezobowiązujące prośby np. o zakwaterowanie na wyższym piętrze lub na parterze, o pokój z podwójnym łóżkiem, o łóżeczko dla niemowlaka czy pokoje blisko siebie.

Prośby te są realizowane w miarę możliwości przez hotelarza, a brak ich realizacji nie może stanowić podstawy do reklamacji.

Jeśli chcesz zgłosić prośby do rezerwacji przekaż je naszemu Doradcy lub wpisz w polu "uwagi" dokonując rezerwacji online.

kiedy mogę odwołać wycieczkę? jak to zrobić?

Wykupione wakacje możesz anulować w dowolnym momencie po podpisaniu umowy. Zwykle anulacja wiąże się z opłatami za rezygnację z wyjazdu, które są określone w Ogólnych Warunkach Uczestnictwa Organizatora.

Im bliżej terminu wyjazdu, tym koszty ponoszone przez Ciebie w związku z rezygnacją z wyjazdu są wyższe.

Jeśli z jakichś przyczyn musisz odwołać rezerwację, zadzwoń do nas pod nr tel. +48 500 012 201. Doradca sprawdzi, jaki będzie koszt twojej rezygnacji. Następnie mamy trzy opcje:

  1. Rezygnujesz z i ponosisz wszystkie koszty rezygnacji. Pamiętaj, że każda rezygnacja musi mieć formę pisemną, więc trzeba ją przesłać na adres mail rezerwacje@sunwaytravel.pl.
  2. Znajdujesz wśród swoich znajomych osoby, które mogą „odkupić od ciebie” ofertę. Wtedy z punktu widzenia organizatora nie jest to rezygnacja, a zmiana uczestników. Koszty zmiany uczestników są o wiele niższe niż koszty rezygnacji.
  3. Jeśli do wyjazdu jest trochę czasu, możemy spróbować odsprzedać Twoją ofertę w naszej sieci sprzedaży. To może pomniejszyć stratę.

Dobrą praktyką zabezpieczenia się przed utratą pieniędzy jest wykupienie ubezpieczenia od kosztów rezygnacji. Należy pamiętać, że ubezpieczenie można wykupić tylko do kilkunastu dni od zawarcia umowy (w zależności od towarzystwa ubezpieczeniowego) oraz że jego zakres jest ściśle określony w warunkach ubezpieczenia. Zrobisz to u naszych doradców lub bezpośrednio na stronie: https://sunwaytravel.pl/oferta/ubezpieczenia/

ZMIANY

w jaki sposób mogę dokonać zmian w mojej rezerwacji?

Jeśli rezerwacja Twoich wakacji jest już potwierdzona i opłacona (nawet zaliczką) każda zmiana będzie się wiązała z dodatkowymi kosztami. Jest to niestety dość skomplikowany proces - często wymagający anulacji pierwotnej rezerwacji i założeniu nowej (zwłaszcza jeśli rezerwowane wakacje miałyby przelot realizowany tanimi liniami lotniczymi lub samolotem rejsowym albo gdy zmiana dotyczy także Organizatora wypoczynku).

Zgłoszenie zmiany musi mieć także formę pisemną.

Szczegóły i możliwości ewentualnej zmiany przedstawi Ci nasz Doradca.

Jeżeli natomiast Twoja rezerwacja nie została jeszcze opłacona - zmiana będzie najczęściej bezkosztowa.

w jaki sposób zmienić uczestnika wyjazdu?

Każdorazowo zmiana uczestnika na rezerwacji stałej wiąże się z dodatkowymi opłatami - czasem jest to opłata manipulacyjna przewidziana w warunkach uczestnictwa, innym razem zmiana taka wiąże się z koniecznością zakupu nowego biletu lotniczego (np. w przypadku przelotu realizowanego tanimi liniami lotniczymi lub samolotem rejsowym).

Aby otrzymać informacje co do możliwości zmiany uczestnika, skontaktuj się z naszym Doradcą, który przekaże Ci szczegóły oraz instrukcję postępowania w przypadku Twojej rezerwacji.

jak poprawić dane uczestnika?

W dokumentach rezerwacyjnych i dokumentach podróży imiona i nazwiska czy adres podajemy bez polskich znaków (ą, ę, ś, ć, ź, ł) i nie jest to błąd. Jeżeli jednak zmiana dotyczy daty urodzenia lub całego imienia i nazwiska, wówczas może pojawić się konieczność opłaty za zmianę danych lub w niektórych przypadkach nawet konieczność zakupu nowego biletu lotniczego.

Pamiętaj, aby dokładnie sprawdzić dane na formularzu rezerwacji i na umowie.

PODRÓŻ

jakie dokumenty muszę posiadać na wyjazd?

Zawsze: dokument tożsamości na podstawie którego będziesz podróżować - zależnie od kierunku może to być dowód lub paszport.

Dodatkowo - zależnie od Organizatora - możesz otrzymać od nas elektroniczne dokumenty podróżne takie jak bilety lotnicze (lub karty pokładowe) voucher i polisę ubezpieczeniową lub odebrać te dokumenty na lotnisku czy w aplikacji mobilnej.

W przypadku lotów czarterowych zdarza się że odprawa następuje tylko na podstawie dokumentów tożsamości.

Szczegóły na temat dokumentów otrzymasz od naszego Doradcy.

czy godziny wylotu mogą się zmienić?

Tak rozkład lotów może się zmienić nawet na 24h przed wylotem. Jeśli zmiana nastąpi poinformujemy Cię o tym niezwłocznie mailowo lub telefonicznie.

Jeśli chcesz mieć pewność że Twój lot nie uległ zmianie skontaktuj się z nami na dzień przed wylotem - zweryfikujemy Twoją rezerwację i potwierdzimy Ci aktualne godziny wylotu.

w jaki sposób zostanę poinformowany o zmianie godziny wylotu?

Jeżeli rozkład lotów dla Twoich wakacji się zmieni - poinformujemy Cię o tym niezwłocznie mailowo lub telefonicznie (sms). Często również Organizatorzy wyjazdów przesyłają w tej sprawie informacje bezpośrednio do Ciebie.

Godziny wylotu staramy się potwierdzać na dzień przed wylotem.

jaki bagaż mogę zabrać?

To zależy w jaki sposób realizowany jest Twój przelot. Każda linia lotnicza ma swoje wytyczne dotyczące wymiarów i wagi dopuszczalnych bagaży - zalecamy aby sprawdzić to na stronie internetowej linii lotniczej.

Większość naszych ofert to przeloty oparte na lotach czarterowych - wtedy w cenę wyjazdu wliczony jest zazwyczaj zarówno bagaż podręczny jak i rejestrowany. Ilość kilogramów bagażu zazwyczaj będzie podana na umowie rezerwacji.

W ostatnich latach jednak coraz popularniejsze stają się oferty realizowane w oparciu o loty tanimi liniami lotniczymi - wtedy cena obejmuje tzw. mały bagaż podręczny (zwykle do 5 kg) a bagaż rejestrowany można dodatkowo dokupić. Warto pamiętać że w takim przypadku możesz zdecydować ile sztuk bagażu potrzebujesz - np. podróżując z dziećmi możesz zdecydować o dokupieniu bagaży tylko dla osób dorosłych co obniży Twoje koszty.

Uwaga: jeśli podróżujesz z dzieckiem poniżej 2 roku życia najpewniej będziesz mógł zabrać ze sobą wózek składany bez ponoszenia dodatkowych kosztów - o szczegóły zapytaj naszego Doradcę.

gdzie sprawdzić czy bagaż jest w cenie?

Pierwszą informacją są linie lotnicze. Możemy je sprawdzić w szczegółach przelotu. Jeśli są to są regularne linie lotnicze w szczególności WizzAir RyanAir czy EasyJet to w większości przypadków trzeba dokupić bagaż.

Cenę za bagaż możemy sprawdzić w szczegółach oferty w oknie pod zdjęciami oraz w opisie imprezy. Cenę sprawdzimy również w formularzu rezerwacji. Przycisk „Dodatki” umożliwia nam wybranie odpowiedniego bagażu i dodanie go do rezerwacji. Jeśli w tych miejscach nie ma możliwości wyboru bagażu w większości przypadków oznacza to że bagaż jest w cenie.

Jeśli bagaż jest płatny a nie został dodany do rezerwacji to nasi konsultanci poinformują o konieczności jego dokupienia.

co mogę zabrać do bagażu podręcznego?

Względy bezpieczeństwa na lotniskach powodują że bagaż podręczny jest zazwyczaj sprawdzany bardzo dokładnie ponieważ mamy do niego dostęp podczas lotu.

Zalecamy zatem aby do bagażu podręcznego spakować portfel oraz wszystkie ważne dokumenty.

Płyny przewożone w bagażu podręcznym powinniśmy umieścić w pojemnikach o maksymalnej pojemności 100 ml każdy a następnie w przezroczystej plastikowej i zamykanej kosmetyczce lub w woreczku strunowym. Ich łączna pojemność nie może przekraczać 1 litra. Jako płyny należy rozumieć zarówno wodę napoje syropy żele olejki czy balsamy ale i dezodoranty pianki do golenia pasty do zębów itp.

Niedozwolone w bagażu podręcznym są natomiast ostre przedmioty (noże nożyczki żyletki grzebień ze szpikulcem itp.) a także substancje toksyczne łatwopalne i wybuchowe.

Oddzielną kategorię przewozu stanowią leki - tutaj w pierwszej kolejności należy sprawdzić jakie przepisy obowiązują przy przewozie leków w kraju gdzie zamierzasz spędzić wakacje. Wszystkie leki najlepiej spakować do osobnej kosmetyczki najlepiej w oryginalnych opakowaniach (z ulotką).

Pamiętaj by zabrać ze sobą recepty oraz zaświadczenia lekarskie jeśli przyjmujesz leki na receptę ponieważ pracownik kontroli bezpieczeństwa może poprosić Cię o potwierdzenie autentyczności przewożonych lekarstw.

Szczegółowe wytyczne dotyczące przewozu rzeczy w bagażu podręcznym możesz sprawdzić na stronie Urzędu Lotnictwa Cywilnego: https://bezpiecznybagaz.ulc.gov.pl/

czym różni się przelot czarterowy od przelotu tanimi liniami?

Loty czarterowe (wciąż najpopularniejsze na naszym rynku) to połączenia realizowane przez Touroperatorów w porozumieniu z przewoźnikami wynajmującymi samoloty. Wśród najpopularniejszych przewoźników warto wymienić EnterAir SmartWings czy Lot Charters. Loty takie odbywają się do najpopularniejszych miejsc wypoczynku na świecie - zależnie od tego gdzie biura podróży mają swoją bazę hotelową - i są ograniczone czasowo zależnie od sezonu (np. loty czarterowe do Grecji realizowane są od końcówki kwietnia do początku października).

Loty tanimi liniami realizowane są w oparciu o istniejącą siatkę połączeń linii low-coast (np. Ryanair czy Wizzair). Biura zazwyczaj nie mają wykupionych miejsc z wyprzedzeniem a rezerwują je w momencie otrzymania płatności od Klientów. Cena takiego przelotu często jest niższa niż w przypadku lotów rejsowych ale wiąże się z koniecznością dokupienia dodatkowych usług (m.n. bagażu rejestrowanego miejsc obok siebie itp.) które potrafią kosztować więcej niż sam bilet. Oferta oparta o lot tanimi liniami będzie wymagać nieco więcej samodzielności ze strony uczestników wyjazdu zwłaszcza w zakresie transferu konieczności potwierdzenia lotu powrotnego itp. Jako ciekawostkę można uznać fakt że ceny przelotów w tanich liniach rosną zwykle wraz ze zbliżającym się terminem wylotu dlatego aby zapewnić sobie najkorzystniejszą ofertę wyjazd w oparciu o tanie linie lotnicze warto rezerwować możliwie najwcześniej.

Oddzielną kategorią ofert pojawiających się w sprzedaży są propozycje oparte o tzw. loty rejsowe. Zwykle takie loty realizowane są w przypadku mniej popularnych kierunków / terminów lub w przypadku gdy danej trasy nie obsługują samoloty czarterowe. Przeloty takie odbywają się wg ściśle określonej siatki połączeń i niejednokrotnie - zwłaszcza w przypadku dłuższy tras / bardziej egzotycznych kierunków - realizowane są z przesiadką. W ostatnich latach najpopularniejsze są przeloty rejsowe realizowane przez linie Emirates Airlines Qatar Airlines Air France czy Lufthanse.

Szczegóły lotu otrzymasz zawsze od naszego Doradcy.

na ile godzin przed wylotem muszę się zgłosić na lotnisko?

Zwykle odprawa rozpoczyna się na 2-3h przed wylotem. W wysokim sezonie kiedy w okolicy lotnisk jak i na samych lotniskach jest wzmożony ruch warto być na lotnisku nawet na 3h przed wylotem.

Pamiętaj samolot nie poczeka jeśli utkniesz w korku dlatego warto zaplanować przyjazd na lotnisko nieco wcześniej.

czy transfer jest w cenie wycieczki?

Transfer z lotniska do hotelu i z powrotem zazwyczaj jest w cenie wycieczki. Jeśli oferta nie zawiera transferu to taka informacja znajdzie się w opisie.

w jaki sposób jest zorganizowany transfer z lotniska do hotelu?

Po przylocie na lotnisko docelowe i odebraniu bagażu należy skierować się do wyjścia z Terminala.

W przypadku lotów samolotami czarterowymi przy wyjściu z lotniska czeka zwykle przedstawiciel organizatora Twojego wyjazdu (rezydenci posiadają tabliczki identyfikacyjne koszulki z logo itp) który wskaże autokar realizujący transfer.

W przypadku lotów tanimi liniami transfery zwykle realizowane są tzw. busami wahadłowymi (shuttle bus) bez obecności przedstawiciela biura. Wtedy wraz z dokumentami podróży otrzymujesz voucher na transfer a także informację gdzie należy się udać.

czy na miejscu będzie rezydent? jak się z nim skontaktować?

Większość ofert realizowanych w oparciu o loty czarterowe zapewnia opiekę polskojęzycznego rezydenta na miejscu. Rezydent czeka na swoją grupę na lotnisku i przekazuje dane kontaktowe do siebie a także informuje o dyżurach w każdym z hoteli które ma pod opieką.

Niekiedy dane kontaktowe do rezydenta przekazywane są wraz z dokumentami podróżnymi jeszcze przed wylotem lub dostępne w aplikacji Organizatora.

W przypadku niektórych wycieczek realizowanych samolotami tanich linii lotniczych rezydent może nie być obecny na miejscu - wtedy nasi Klienci otrzymają tzw. kartę informacyjną z numerem alarmowym pod który należy zadzwonić w nagłych sytuacjach.

Bywają także sytuacje - zwłaszcza w przypadku bardziej egzotycznych kierunków - że opieka na miejscu będzie realizowana w języku angielskim.

czy w cenę wycieczki wliczone jest ubezpieczenie?

Każda oferta zawiera podstawowe ubezpieczenie w ramach kosztów leczenia (kwoty ubezpieczeń zależne są od Organizatora i regulowane w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia). Każdorazowo rekomendujemy jednak podwyższenie kosztów leczenia oraz - szczególnie w przypadku podróży z dziećmi lub rezerwacji wakacji z większym wyprzedzeniem - ubezpieczenie tzw. kosztów rezygnacji.

W przypadku podróżowania do krajów Unii Europejskiej można - niezależnie od ubezpieczenia Organizatora - pobrać karty bezpłatną Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego - EKUZ https://pacjent.gov.pl/ekuz

EKUZ - to dokument uprawniający do bezpłatnego skorzystania z podstawowej opieki medycznej podczas pobytu za granicą w obrębie UE zwykle nie będzie jednak wystarczający w przypadku poważniejszych zdarzeń losowych lub rejonach gdzie opieka zdrowotna jest prywatna.

Należy także pamiętać że kierunki poza Unią Europejską (np. Turcja Tunezja Egipt) nie uznają karty Ekuz a ubezpieczenie podstawowe zawarte w cenie wyjazdu może okazać się nie wystarczające.

Ubezpieczenie kosztów rezygnacji zabezpieczają Państwa w sytuacji wypadku losowego uniemożliwiającego wyjazd (np. choroba uczestnika śmierć bliskiej osoby itp.). Ubezpieczenie to pozwala to na uniknięcie ponoszenia kosztów w razie anulacji wyjazdu z inicjatywy uczestnika wyjazdu.

O szczegóły ubezpieczeń oraz ich ceny zapytaj Doradcę! Możesz to zrobić po dokonaniu rezerwacji.

gdzie mogę dokupić dodatkowe ubezpieczenie turystyczne?

Ubezpieczenie dodatkowe można kupić już formularzu rezerwacji wyszukując odpowiedni wariant w dodatkach. Ubezpieczenie można również wykupić osobno na naszej stronie: https://sunwaytravel.pl/oferta/ubezpieczenia/ lub bezpośrednio u naszego doradcy.

jak zarezerwować parking przy lotnisku?

Parking przy lotnisku można zarezerwować przez naszą stronę: https://sunwaytravel.pl/oferta/parkingi-przy-lotnisku/ lub bezpośrednio u doradcy.

INFORMACJE DODATKOWE

czy mogę kupić wakacje dla kogoś w prezencie?

Tak, pod warunkiem że wiesz kiedy i gdzie Osoba obdarowana chciałaby / może wyjechać. Proces rezerwacji w takiej sytuacji przebiega standardowo - jako Osobę zgłaszającą podajesz swoje dane, a jako uczestników wyjazdu dane Osoby lub Osób dla których chcesz zarezerwować wakacje.

Pamiętaj jednak że po potwierdzeniu takiej rezerwacji każda zmiana będzie przebiegała zgodnie z warunkami uczestnictwa.

Jeśli nie jesteś pewien co do terminu w którym Obdarowany będzie mógł skorzystać z wyjazdu zdecydowanie lepszym prezentem może okazać się BON PODARUNKOWY na określoną kwotę. Wtedy Obdarowany samodzielnie wybierze idealny dla siebie termin i kierunek podróży.

czy mogę kupić bon podarunkowy?

Jak najbardziej! Skontaktuj się z naszym Doradcą, który przedstawi Ci wszystkie szczegóły dotyczące możliwości zamówienia Voucherów i Bonów Podarunkowych. Informacje możesz uzyskać tu: https://sunwaytravel.pl/oferta/bon-turystyczny/

w jaki sposób złożyć reklamację?

Jeśli realizacja Twoich wakacji nie przebiega zgodnie z planem obiekcje zgłoś jak najszybciej rezydentowi, który postara się pomóc i rozwiązać sprawę jeszcze na miejscu. W przypadku gdy nie ma rezydenta - skontaktuj się z infolinią alarmową.

Pamiętaj żeby w pierwszej kolejności spróbować wyjaśnić sprawę na miejscu - w większości przypadków pozwoli to na rozwiązanie problemu i kontynuację wymarzonych wakacji bez przeszkód.

Reklamacje możesz także zgłosić po powrocie z wakacji - wymaga ona formy pisemnej, a szczegóły działania oraz terminy opisane są w Ogólnych Warunkach Uczestnictwa Organizatora.

Uwaga: jeśli reklamacja dotyczy np. uszkodzenia bagażu konieczne będzie posiadanie potwierdzenia zgłoszenia szkody jeszcze na lotnisku.

za co odpowiada agencja turystyczna?

Sun Way Travel Sp. z o.o. jest agencją turystyczną, która pośredniczy w zawarciu umowy rezerwacji z touroperatorami. Oznacza to że wszystkie umowy zawierane za naszym pośrednictwem są umowami zawartymi między klientem a touroperatorem. Dokumentem jest rezerwacja, na której wyszczególniony jest touroperator oraz nazwa agencji Sun Way Travel.

Tym samym zakres naszych obowiązków i możliwości ograniczają się do prezentacji oferty, sporządzenia rezerwacji, przesłania dokumentów podróży i potwierdzenia godzin wylotu. Po powrocie pośredniczymy również w przekazaniu ewentualnej reklamacji do Touroperatora.

Wiąże się to z tym że od momentu przekazania dokumentów podróży, jeśli nie nastąpiły dalsze zmiany przed wylotem, odpowiedzialność za podróż leży po stronie klienta i touroperatora. Czyli stawienie się na lotnisku o odpowiedniej godzinie, odprawa bagażowa i przejście na czas do samolotu. Natomiast na miejscu docelowym odpowiedzialność przejmuje touroperator. Wszelkie sprawy związane z transferem i zakwaterowaniem oraz przelotem powrotnym klient może najszybciej załatwić tylko z touroperatorem lub jego rezydentem.

Oczywiście w miarę możliwości możemy przekazać problem do touroperatora, lecz jest to droga „na około” i nie zawsze jesteśmy w stanie pomóc bardziej niż osoby na miejscu.